niedziela, 10 lutego 2013

Jak ratować dłonie zimą?

Każda z nas marzy o delikatnych, miękkich i zadbanych dłoniach. Przecież to wizytówka kobiety. Przy takiej pogodzie jak teraz trzeba szczególnie o nie dbać. Sama teraz zmagam się z suchymi dłońmi. Strasznie mnie to denerwuje kiedy wracam do domu i mam strasznie suche dłonie mimo, że bez przerwy smaruje je różnymi kremami do rąk. Albo jeszcze nie trafiłam na odpowiedni krem na tą porę roku, albo moja skóra jest bardzo wymagająca.

Źródło internet
Brak prawidłowej pielęgnacji dłoni doprowadzi nasze dłonie do wysuszenia, popękania i nieprzyjemnych ran, które będą się długo goiły. Ich wygląd i kondycja zależy od nas samych. Musimy pamiętać, że zimą nie ruszamy się z domu bez rękawiczek, a podczas mycia naczyń i porządków zakładamy rękawiczki ochronne. Częste moczenie dłoni w wodzie tez działa niekorzystnie na nasz naskórek. Dlatego musimy pamiętać co jest dla naszych dłoni najlepsze.

Jeżeli siedzimy w domu i nigdzie nie wychodzimy to musimy pamiętać o smarowaniu dłoni kilka razy dziennie kremami np. lekkimi, natomiast jeśli gdzieś wychodzimy to przed wyjściem trzeba użyć kremu tłustego. Najlepiej 15 minut przed wyjściem nałożyć grubą warstwę takiego kremu. Nie wychodzimy z domu mając krem na dłoniach bo to może źle wpłynąć na nasz naskórek. Róbmy to ok 15 minut wcześniej. Oprócz pielęgnacji kremami powinnyśmy od czasu do czasu potraktowac nasze dłonie maseczką, wykonaną osobiście w domu albo u kosmetyczki wykonać zabieg parafinowy, który nawilży i zregeneruje nasz naskórek.

Samemu możemy spróbować wykonać maseczkę tego typu:
(najlepiej jeszcze przed nałożeniem takiej maseczki wykonać peeling dłoni, wtedy substancje zawarte w naszej maseczce dokładnie przenikną do naszej skóry)
Potrzebujemy:
 - oliwę z oliwek ok 5 łyżek,
- troszkę siemienia lnianego (rozpuszczone w niewielkiej ilości gorącej wody) ok 1 łyżki,
- kilka kropli soku z cytryny,
- kilka kropli olejku z drzewa herbacianego,
- kilka kropli witaminy A i E (kupicie w aptece).
Oliwę lekko podgrzewamy, dodajemy siemie lniane, krople witaminy A i E, sok z cytryny i olejek  z drzewa herbacianego. Potem wszystko mieszamy i nakładamy na suchą skórę dłoni. Zakładamy rękawiczki kosmetyczne i trzymamy 30 minut. Potem zmywamy ciepłą wodą. Na koniec możemy wsmarować jakiś tłusty krem do rąk.

!!Na koniec kilka przykazań!!
1. Używamy tylko i wyłącznie kremów nawilżających, które zawierają m.in. witaminę A i E, glicerynę lub silikon.
2. Ok 15 minut przed wyjściem smarujemy dłonie grubą warstwą kremu.
3. Zakładamy ciepłe rękawiczki wychodząc z domu.
4. Używamy rękawiczek ochronnych podczas prac domowych.
5. Raz w tygodniu wykonujemy peeling i nakładamy maseczkę.
6. Myjemy ręce ciepłą wodą nie gorącą.
7. Za każdym razem wycieramy ręce do sucha i nakładamy krem nawilżający.
8. Przynajmniej raz na miesiąc wykonujemy zabieg parafinowy w gabinecie kosmetycznym.
9. Zmarznięte dłonie nie ogrzewamy w gorącej wodzie tylko myjemy w ciepłej na przemian z zimną, wycieramy do sucha, smarujemy tłustym kremem i wykonujemy masaż aby usprawnić krążenie.


A może doradzicie jakiś bardzo bardzo tłusty krem?

Pozdrawiam
Malinka

8 komentarzy:

  1. Ja bym doradziła Ci balsam z woskiem pszczelim z Avonu. Pisałam o nim dawno, dawno o tu: http://moj-kosmetyczny-punkt-widzenia.blogspot.com/2012/11/avon-naturals-balsam-z-woskiem-pszczelim.html
    Stosuję go co kilka dni przed snem (wchłania się baaardzo długo - może z pół godziny). Skóra po nim jest idealnie gładka i nawilżona - nawet moja, która jest skłonna do mocnego wysuszania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za tego posta. Bardzo mi się przyda, gdzyż moje dłonie są, że tak powiem w opłakanym stanie ;(

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje dłonie zimą potrzebują intensywnej regeneracji - są strasznie spierzchnięte i czerwone,w niektórych miejscach pękają :-/

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje dłonie wołają o pomoc! Ostatnio bardzo sa suche :-(

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje dłonie na szczęście w dobrej kondycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post, będę zaglądać częściej, obserwuje i zapraszam do siebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. ja wciąż nie noszę rękawiczek ochronnych podczas prac domowych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie przywiązywałam dużej wagi do dłoni, ewentualnie do paznokci. Za to o jakichś dwóch tygodni mam obsesję na punkcie dłoni i stóp i staram się robić wszystko by wyglądały jak najlepiej ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :)
Komentarze z reklamami albo wpisami typu "obserwuję - zapraszam do mnie", "obserwuj" będą ignorowane i usuwane.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...